Monday, March 9, 2009

konvoi kenduRi kahwin Baiti kt Kulim..

ari isnin 9hb mac..aku,gg,ijoy,syah,&nabila (awek syah) bersama2 konvoi ke umah baiti,kt kuli sana tu..hehehehe sebenarnya ktorg plan2 nk pegi ni dekat sebulan juga la..mula2 rasa macam xjadi, tp kerana unite nye kami ni, akhirnya jd juga pegi..hehehehe a day before bertolak, aku bg tau syah, suruh bw bekal untuk breakfast,, save sket blanja makan kan??hehehe

pagi2 isnin tu,yang aku paling terkejut korg tau??si ijoy ni kejut aku bangun tdo,,hahaha selalunye dia la bangun paling lewat skali..then aku pun ciap2 mandi smua..lepas solat,aku pun gerak trus g amek ijoy kt shah alam,n gg kt Subang.. then trus ke 1st check point ktorg iaitu restoran jejantas sg buloh sbb syah tgu kt situ.. tp aku terlupa yg aku xlalu kt r&r tu,then ktorg pun tgu bwh flyover dkt ngan exit guthrie highway tgu syah sampai..

jam 8.30am ktorg teruskan perjalanan,cuaca pagi tu hujan renyai2..aku plak fobia bw kete time hujan,sbb pe nk tau???hehehe aku pnah drive kt putrajaya,dlm hujan lebat n agk laju then time corner kt alamanda tu,kete aku berpusing @ spin 360 then melanggar devider..sedey2,nasib baik xda pape..hu3

Then ktorg brenti rehat dkt area ladang bikam kut utk breakfast..sronok tau makan kt pangkin,bw bekal n makan ramai2 smbil borak..rehat dlm sejam juga.. so lps makan, dlm 10.30am ktorg smua trus gerak blk,alhamdulillah,hujan dh berhenti,ktorg speed dlm 110km/h-160km/h sbb jalan pun xlicin,tp takut kene speed trap je la.. ktorg sampai kt exit highway kulim jam 12pm.. cepat tak ktorg smpi??.. hehehe so tukar baju kt r&r n trus ke umah kenduri..ni la 1st time g kulim,dh la xtau jalan,tp dgn xsegan aku tye org je la.at last xsesat pun smpi dpn umah baiti.. hari hujan,makan2,jmpa classmate2 lama,amek2 gmbr smua,tgk pengantin bersanding,tgk bapak pengantin bersilat lagi,,hehehe.. dlm pkl 3.30pm ktorg pun blk.tp bkn blk KL,tp ronda2 kt Penang..

sbnrnya ktorg smua xtau jalan lgsg kt penang ni,men redah je,smpi stesen minyak,tye org..tp xsesat,power kan??..then ktorg que utk naik feri,,sampi je atas feri n feri bergerak,ktorg mmg excited giler,paling exited si ijoy ni,amek gmbr smua.. tp kan,,tiba2 plak si ijoy ni terdiam n letak snow cap dia kt mulut,,rupa2nye dia mabok laut..hahaha nasib baik x muntah,then dia duduk diam je..hehehe ktorg pun ronda2 kt penang, cuci mata tgk anak mami, fuh mmg chumel loer diorg.. lps pusing2 ktorg g makan pasembor kt padang kota lama..kt tepi pantai,,mmg cantik view time ptg..mkn2,amek gmbr,sudah, hari dh gelap,ktorg pun gerak blk KL..

ktorg gerak blk dr penang jam 9pm kt tol juru..tp kerana penat sgt,aku brenti tdo kt rnr tapah sejam,betolak blk 11.45pm then smpai subang jam 12.45pm.. badan aku mmg pnat gler sbb drive non stop.. walupun pnat, ktorg ttp happy n enjoy sbb dpt kluar jalan2 sesama.. next vacation g langkawi plak..hehehe

No comments:

Post a Comment