Thursday, August 5, 2010

SOD Yang Tension ......








hi smua,,, just nk share dgn korg pasal task yang aku kene buat this sem utk serving klas... so last tuesday,, aku n wani kene jd SOD ( Supervisor of The Day )... so invite la smua guest dtg.. aku expect dlm 6 tables = 24 pax la dtg... then ok la...
plan smua ok ,, jalan lancar.. menu kad aku tempah ( menu kad cm kad kawen ).. hahaha then sem ni cm biasa la,, aku cm xde semangat nk bt havoc n gempak cm sem lepas,, memandangkan lecturer sem ni pown cm gampang je... hhuhuhuhu

then smpailah hari jadi nye... aku bt cm biasa la,, mise en place, smua ok.. team c1 mmg terbaik !! hhahaha pastu during operation,, guest aku smua dtg,, alhamdulilah... tp bab2 food la spoil cket... adoi cOD (Chef of the Day ) kene marah dgn aku... sbb pe??? xkira n bt apa yg aku nk.. kelam kabut lamb x cukup.. aku kata '' to be a good chef, u must know how to estimate the foods, not simply u estimate.. u think i serve it to the banduan ka??? '' lebey kurang cm tu la... yg lecturer ni plak dh pndg aku lain.. xtau pahal dia xpuas ati dgn aku ke??? mybe da rendah dr aku kowt,, tu yg jeles.. hahaha then pasal mocktail... aku yg buat then 1st table dh serve yg aku bt.. 2nd table plak tiba2 kluar mocktail colour lain,, aik pelik aku,,,... then si pendek ni blame aku plak,,...

adoi... tension nye aku !!! arrggghhh !!!! ske hati aku la resipi mocktail aku !!! xyah la padai2 nk truk Grenadin Syrup tu !!!! dh spoil... ayo... mcm2 hal la sem ni..smua xkene aku bt... dpt plak lecturer cm tu... mmm lantak la jnji aku lulus.. cuma xtau la bley dpt A or x serving sem ni..huhuhu last bila dh abes smua.. briefing,, then aku pown cm perli baik je.. '' smua fault malam ni sbb sy, so tahniah kpd anda smua '' malas nk bg ckp byk... mmmm then balik umah... xley tdo sbb stress sgt.. cm dh kene hypertension dh ni... esok pagi klas CTU & Eco aku xg.... next week aku cuci pinggan lagi bagus..no one can blame me....

2 comments:

  1. cuba try bagi N buat mocktail tu
    konfem tak jadiiiiiiiiii T____T hahaha

    *boy, nak resipi. Nak try buat =)

    ReplyDelete
  2. ahahahaha
    n nk wt mocktail apa erk???
    n nk mixed dgn apa...
    nnt boy kasi resepi...

    'kene consult dgn chef dulu bru bg'
    heheheh

    ReplyDelete