Monday, September 27, 2010

Aku Pun Melayu..Sayang Akan Bangsa ku....

Kadang kala kita memberikan kritikan atau komen kepada sesebuah organisasi mungkin kita akan dipandang serong.apatah lagi organisasi itu melibatkan politik di dalam sesuatu tempat. aku adalah ribuan yang berada di bawah organisasi itu di kecam dan juga disindir, ada yang mengatakan 'AKU NI ISLAM,TP TAK SOKONG ISLAMIC PROGRAM'.. tapi itu hanya lah pendapat dari hati ku.. kemanakah hala tuju mahasiswa/siswi di tempat ini. aku hanya mereka hanya memandang program itu tetapi sedikit pun tidak berminat dengan aktiviti itu.. dan aku memberi sedikit pendapat yg agak KERAS kerana aku tahu, perbelanjaan sesuatu program itu byk menggunakan modal @ wang serta manpower utk menjayakan aktiviti tersebut..

Adakah aktiviti tersebut akan dipenuhi dan ditonton oleh kerusi dan dinding sahaja??? atau pun jin-jin yang tidak berjasad mengikuti aktiviti tersebut??? fikir-fikirkanlah wahai sahabat.. Ingatlah yang setiap sen yang digunakan oleh aktiviti itu adalah duit ribuan kami yang hanya insan KECIL di tempat ini. dan jgn kita lupa, setiap sen itu juga adalah nilai yang dibyar oleh setiap insan di luar sana.. Ingat lah wahai sahabat,,kadang kala kita dikritik atau ditegur, ambil lah iktibar.. yang baik kita ambil, yg buruk kita tegah..

Ingat lah wahai bangsa ku !!! jangan kita leka dengan kesenangan yang kita miliki ini.. janglah kita hanya bangga dgn nama pelajar UITM sahaja !!! tapi di luar kita adalah sekecil semut di tanah, dan kita sering bertelagah antara sendiri, sedangkan bangsa lain hanya BERTEPUK TANGAN melihat melayu berpecah.. BUKA MATA DAN PANDANGLAH KEHADAPAN DAN MENDAKI KEJAYAAN, JANGAN HANYA BERJALAN DIATAS PADANG WAHAI MPP,SEKETERIAT UITM PULAU PINANG.....


SAYA PUN MELAYU....


....


Jangan Kita Lupa....

4 comments:

  1. Aku berdiri bagi kau tepukan ku yg sepalingnya tergemuruh fiz ! Kau memang Melayu ! Entry kau yg paling tajam setakat ni ! SYABAS SAHABAT ! Sepuluh orang macam kau, Melayu ada harapan. serius ! kau buat aku tambah hormat pada kau !

    ReplyDelete
  2. hahaha tq edy sbb baca...ingat kata2 Mantan Presiden Sukarno :
    Berikan Aku 10 Pemuda, akan Ku Goncang Dunia Ini !!!!

    ReplyDelete
  3. ya ! 10 pemuda seperti kau. dunia bakal tergoncang. teruskan fiz ! aku sokong kau ! hehehehe.

    ReplyDelete